سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

سال نوآوری و شکوفایی

دانشمند آن است که اندازه خود را بشناسد و در نادانی آدمی همین بس که اندازه خود را نشناسد [امام علی علیه السلام]

هفته ها

شروع
هفته اول - ترس
هفته دوم - الان ، نه گذشته!
هفته سوم - تکبر و غرور
هفته چهارم - زندگی شاد
هفته پنجم - سکوت/سخن
هفته ششم - خشم
هفته هفتم - معنای نماز
هفته هشتم - وقت نماز
هفته نهم- پرهیز از غیبت کردن
هفته دهم - صبر در زندگی
هفته 11 - تصمیم ماهرانه
هفته 12 - آرامش
هفته 13 - صداقت
هفته 14 - قدرت نه گفتن
هفته 15 - اعتماد بنفس
هفته 16 - زیبایی مرگ
هفته 17 - هدف نهایی
هفته 18 - ساده کنیم زندگی را
هفته 19 - نفوذ در دلها


 RSS 

کل بازدید ها :

46216

بازدیدهای امروز :

0

بازدیدهای دیروز :

1


درباره من

سال نوآوری و شکوفایی
نهان
من پسری هستم 25 ساله . مجرد . شغل :آزاد . سطح تحصیلات : لیسانس . دینم مسلمان (مذهب :شیعه) . زیاد آدم مذهبی نیستم و زیاد هم از دین فاصله نگرفتم . من هنوز خیلی راه مونده تا به انسان کامل تبدیل بشم . من هنوز یه آدم گنه کارم. هوای نفس بر من غلبه کرده . پول و عشق رو بیشتر از هر چیز دیگری در زندگیم دوست می دارم. در زندگی ام تا بحال الگویی نداشتم که به اون رفته باشم . خودم بودم و خودم . نه به پدر مادرم رفتم و نه به دوستان و نه به هیچ کس دیگه . چون با همه اطرافیانم از همه لحاظ متفاوتم . الگوی من هم در زندگی زین پس قراره یکی مولا علی باشه(نهج البلاغه) و چند تا کتاب از نویسندگانی با دینهای دیگه ( البته قرآن که روی سر ما جا داره و در اولویت اول قرارداره ). هدف اصلی من از زدن این وبلاگ این بودن که بتونم از نظرات تک تک شما دوستان عزیز ، استفاده کنم . ( نظرات موافق ، مخالف ، راهنما ، مشاور ، منطقی ، غیر منطقی ، شوخی ، جدی ، ناسزا ، حتی نظرات خیلی خیلی مخالف که می گه : جمعش کن ، برو بابا ) که باور کنید تک تک این نظرات برای من مهم است و حتما در من تاثیر مثبت می ذاره .


لوگوی من

سال نوآوری و شکوفایی


لوگوی دوستان



دوستان

عاشقانه می گویم
بازار عاشقان


هفته ها

شروع
هفته اول - ترس
هفته دوم - الان ، نه گذشته!
هفته سوم - تکبر و غرور
هفته چهارم - زندگی شاد
هفته پنجم - سکوت/سخن
هفته ششم - خشم
هفته هفتم - معنای نماز
هفته هشتم - وقت نماز
هفته نهم- پرهیز از غیبت کردن
هفته دهم - صبر در زندگی
هفته 11 - تصمیم ماهرانه
هفته 12 - آرامش
هفته 13 - صداقت
هفته 14 - قدرت نه گفتن
هفته 15 - اعتماد بنفس
هفته 16 - زیبایی مرگ
هفته 17 - هدف نهایی
هفته 18 - ساده کنیم زندگی را
هفته 19 - نفوذ در دلها


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

نهان تاریخ جمعه 87/1/30 ساعت 12:11 عصر

هفته چهارم :

شاد زندگی کنیم :

هیچ زمانی برای شاد بودن بهتر از زمان حال نیست.زندگی همیشه پر از درگیری و سعی و تلاش است.چه بهتر قدرت رویارویی با آنها را داشته باشیم و علیرغم تمام مشکلات تصمیم بگیریم شاد زندگی کنیم.

مدت مدیدی به نظر هر کسی می رسد که زندگی واقعی را باید از جائی شروع کرد ،ولی همیشه موانعی سر راه وجود دارد-تجربیات سختی که باید از سر گذراند --کارهایی که باید به سرانجام برسد--زمانی که باید صرف انجام کاری شود--قبضی که باید پرداخت شود سپس...........تازه زندگی آغاز خواهد شد.این عقاید کمک کرد تا بفهمم ..هیچ جاده ای تا سعادت و خوشبختی نیست بلکه خوشبختی همان راه ولحظه های زندگی است که طی می کنیم.

پس از تمام لحظات زندگیت لذت ببر......کافیست در انتظار بودن برای اتمام تحصیلات یا شروع آن.به دست آوردن پول یا خرج کردن آن ،برای کاری را شروع کردن،برای ازدواج،برای یک روز تعطیل،خرید ماشین جدید،دادن قرضها،برای بهار،تابستان،پاییز وزمستان،برای اول ماه،پانزدهم ماه،برای آهنگی که قراره از رادیو پخش بشه،برای مردن ،برای دوباره زنده شدن.......قبل از اینکه تصمیم بگیری شاد باش.

شاد بودن یک سفر طولانی است،نه یک مقصد

هیچ زمانی برای شاد بودن بهتر از زمان حال نیست..

زندگی کن و از تمام لحظاتش لذت ببر.

 آیا به خاطر می آوری:نام  پنج نفر از ثروتمندترین اشخاص جهان،پنج شخصی که در سالهای اخیر ملکه زیبایی جهان شده اند یا ده نفر از کسانی که جایزه نوبل را برده اند و یا حتی ده هنرپیشه ای که اخیراً اسکار گرفته اند.......نسبتاً مشکل است.نگران نباش هیچکس به خاطر نمی آورد

تشویقها پایان می پذیرد..........مدالها را گردوغبار فرا می گیرد..............و برنده ها خیلی زود فراموش می شوند............. 

ولی اکنون ببین آیا به خاطر می آوری :نام سه معلمی که در پیشرفت تحصیلی تو نقش موثری داشته اند،سه نفر از دوستانت که در زمان احتیاج به تو کمک کرده اند ،یا انسانها یی که احساس خاص و زیبایی را در قلب تو به وجود آورده اند،یا اسم پنج نفر از کسانی که مایل هستی اوقات فراغت خود را با آنها بگذرانی.

جواب دادن خیلی بی دردسر و راحت است ،..نیست؟

کسانی که به زندگی تو معنا بخشیده اند ،جزو مشهورترین و بالا ترین افراد دنیا نیستند؛ آنها ثروت زیادی ندارند یا مدال و جایزهً مهمی به دست نیاورده اند؛ولی...........آنها کسانی هستند که نگران تواند واز تو مراقبت می کنند؛کسانی که مهم نیست چگونه؛ ولی در کنار تو می ما نند...

مدتی دربارهً آن فکر کن..........زندگی  خیلی کوتاه است........و تو ؛در کدام لیست از کسانی که نام بردم هستی؟آیا می دانی؟ 

  www.daneshjo1366.parsiblog.com قسمتی از نوشته های آقا مهدی در وبلاگش                        

 

هر انسانی را بیان کامل نفس است . یعنی جایی هست که تنها او باید پر کند ، نه کس دیگر و کاری هست که تنها او باید به انجام برساند ، نه کس دیگر . و این تقدیر اوست .

این توفیق در ذات کل دارای صورتی است کامل و در انتظار آدمی تا آن را شناسایی کند و دریابد . منتها ضرورت دارد که پیش از اینکه آن صورت به عینیت در آید ، آدمی آن را به چشم دیده باشد .

از این رو بالاترین خواهش آدمی از ذات کل و پروردگار خود ؛ آگاهی از طرح الهی خویشتن است .

ای فرزند آدم ! اندوه روز نیامده را بر امروزت میفزا, زیرا اگر روز نرسیده از عمر تو باشد خدا روزی تو را خواهد رساند. حضرت علی


لیست کل یادداشت های این وبلاگ


[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com